Over de helft! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lilian Bakker - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lilian Bakker - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Blijf op de hoogte en volg Lilian

27 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is weer tijd voor een nieuwe blog! Ik heb van verschillende mensen vernomen dat ik weinig schrijf, maar zoals zij zeiden: geen bericht is goed bericht en dat klopt. Al moet ik zeggen dat ik wel aan het aftellen ben. We zijn over de helft en nog 12 stagedagen en dan is dat voorbij. Dan komen mijn ouders en is het tijd om echt te gaan genieten. Daar kijk ik wel echt naar uit, maar gelukkig heb ik nu ook al genoeg momenten waarop ik echt geniet van dit bijzondere avontuur. Regelmatig klinkt het als we op het strand liggen ‘chillen op de Antillen’. Daarnaast heb ik nog nooit zoveel feestjes gehad in een periode van 3 maanden en nog nooit zoveel leuke mensen leren kennen. Om de blog niet al te lang te maken, zal ik de leukste momenten hier beschrijven ;)

Een paar weken geleden (na de Carnaval) hadden we lekker een paar dagen vrij, dus tijd om leuke dingen te doen. Maandag ging ik samen met Hanneke op weg naar het Oostpunt van het eiland. Die hebben we niet gevonden, maar wel een spannend avontuur beleefd. We hebben weggetjes gereden die erg onverhard waren met kuilen en stenen. Sommige weggetjes waren zo smal dat je geen tegenliggers tegen wilde komen, want dan moest je de bosjes in. Deze liepen soms ook zo schuin omhoog dat we niet zagen wat er aan de andere kant van de berg kwam. Dit was spannend, avontuurlijk, maar ook erg leuk. Uiteindelijk kwamen we bij punten uit waar we prachtig uitzicht hadden over de zee en een leuk klein strandje. De dag daarna was een huisgenootje jarig en voor haar wilden we natuurlijk een leuke dag organiseren. Helaas liep het programma wat we bedacht hadden (de grotten van Hato en de buiten film) compleet in de soep door Carnaval. Alles was dicht, maar we hebben wel iets anders leuks gedaan. We zijn naar de struisvogelfarm geweest. Dat was echt heel leuk. Wat een grote en grappige beesten! (zie foto’s). De dag daarna waren de grotten gelukkig wel open en ben ik samen met Jamie en Hanneke daar wezen kijken. Ook hier hebben we genoten van de bijzondere dingen om te zien. Druipstenen en speciale figureren in het gesteente die door de zee gemaakt zijn. Het was heel mooi en spectaculair. Heel bijzonder om te zien wat de natuur kan doen en om te horen hoe er vroeger in de grotten werd geleefd door de slaven.
Na deze lekkere dagen vrij was het weer tijd voor stage, maar ook met stage heb ik weer wat bijzonders beleefd. Afgelopen vrijdag was er een teambuildings uitje bij de juf van groep 7. Wij waren als stagiaires ook uitgenodigd en we zouden gaan bbq’en en er was een karaoke. We hadden om 6 uur afgesproken bij school, maar het ging natuurlijk op zijn Antilliaans, dus om kwart voor 7 vertrokken we daar. Het feest zou om 6 uur beginnen, maar om 8 uur waren de meeste er. Ik had toen wel trek gekregen, maar wonder boven wonder begonnen we met de karaoke. Dit was hartstikke leuk en gezellig. Iedereen ging helemaal los en er werd gezongen en gedanst, maar het werd ook steeds later en er was nog geen eten. Om half 10 ongeveer kregen we een soepje en geloof het of niet, maar om kwart voor 11 kregen we avondeten! Ik heb nog nooit zo laat gegeten, maar ook nog nooit zo’n bijzonder huis gezien. De toen van de juf bij wie we waren was gigantisch groot. Er was een stuk met gras, maar ook een prachtig zwembad met palmbomen en andere bomen eromheen. Deze werden verlicht met lampen. Het huis was groot, maar het meest bijzondere was een stuk tuin met een aantal bomen en in die bomen zaten 20 pauwen. Wauw, wat zijn die groot en indrukwekkend en wat maken ze een lawaai. Ook had ze nog landschildpadden maar die hadden zich verstopt. Ondanks het late eten was het dus wel een leuke avond.
De dag na dit avontuur begon het volgende avontuur: Spring Break. Een dag vol strand, muziek, water, zee en nog veel meer. Ik heb mijn ogen uitgekeken en ik heb op een banaan gezeten achter een boot! Super gaaf! Volgende week is er weer Spring Break en ik denk dat ik dan weer van de partij ben. ’s Avonds werd het strand een grote disco en hebben we nog even genoten van de muziek en het dansen. De volgende dag ben ik weer lekker gaan uitrusten op het strand, nou ja uitrusten… Ik ben 3 keer van een rots gesprongen van 10 meter hoog. Dit was ook erg gaaf en zo had ik een weekend vol spectaculaire dingen. Daarna was het weer tijd voor stage en nu is het gelukkig bijna weer weekend. We gaan vast weer leuke dingen doen, maar dat zal ik in mijn volgende blog vertellen!

Ps. De wifi is hier heel slecht, dus het uploaden van de foto’s lukt niet. Ik probeer het nog een keer als de wifi het beter doet.

Pps. De muur is nog niet vol, dus kaartjes zijn welkom!! 

  • 27 Maart 2014 - 21:32

    Margo:

    Aah ik mis jou! Fijn om te lezen dat je zo geniet. Hier ist bikkelen.
    wat is je adres daar? X

  • 27 Maart 2014 - 23:40

    Lilian Bakker:

    Ik jou ook! Mijn adres is: Berg Altena 54, Willemstad, Curacao.
    Succes met alles! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Lilian

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 18500

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: