Het vertrek, de immigratiedienst en het verblijf! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lilian Bakker - WaarBenJij.nu Het vertrek, de immigratiedienst en het verblijf! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lilian Bakker - WaarBenJij.nu

Het vertrek, de immigratiedienst en het verblijf!

Blijf op de hoogte en volg Lilian

04 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Ik had een paar problemen met het uploaden van mijn eerste reisverslag, maar gelukkig is het toch nog gelukt. Hij is dus wat later, maar dit is dag 1:

Daar stonden we dan om kwart over 7 ‘s ochtends op Schiphol, klaar voor vertrek. Er waren allemaal lieve mensen om ons uit te zwaaien. Eerst in de rij voor de bagage afgifte. Gelukkig was alles goed. Koffers waren niet te zwaar, dus konden we door naar de koffie. Daar kwamen Chriss en B-J gelukkig ook nog op tijd om het uitzwaaicomité te versterken. Na de koffie was het moment daar: afscheid nemen. Iedereen een dikke knuffel en daarna rij nummer 2 voor de douane. Ook daar was alles oké, dus door naar de gate. En daar stonden we in rij 3 voor de volgende controle. Op nieuw geen problemen dus konden we doorlopen. Daar moesten we nog even wachten en toen mochten we het vliegtuig in (rij nummer 4). In het vliegtuig hadden we snel onze plek gevonden en nu moet zelfs ik constateren dat je wel erg weinig beenruimte in een vliegtuig hebt! Wat handbagage uit de trolleys en die trolleys bovenin. Dat is dan weer een voordeel van klein zijn: je hoeft niet zelf je koffer bovenin te proppen (met dank aan Marjolein).
De reis verliep verder heen rustig. We hebben leuke films gekeken, spelletjes gespeeld en er was goed te eten. Geen turbulentie, alleen aan het einde schokten we een beetje. Gelukkig weer veilig geland, maar toen ontstonden de problemen….
Eerst wachten tot we eindelijk uit het vliegtuig konden en vervolgens stonden we in rij 5 voor de immigratiedienst. We moesten in het vliegtuig aangeven wat we kwamen doen. Wij hadden op school gehoord dat we daar vakantie in moesten vullen, maar bij de immigratie dachten ze daar anders over. Vakantie voor een paar maanden naar Curaçao is natuurlijk ook niet zo geloofwaardig ;) Hanneke moest als eerste en ik mocht me er absoluut niet mee bemoeien. Uiteindelijk zei Hanneke dat we stage kwamen lopen en dat betekende volgens die mevrouw dat we geld zouden verdienen. Wij probeerde uit te leggen dat we geen geld zouden krijgen (waarop die mevrouw mij verzocht om afstand te nemen, want Hanneke was aan de beurt). We hadden geen stagecontract, dus daar stonden we dan. Gelukkig kwam Hanneke op het idee om de huurovereenkomst van stagedesk te laten zien (daar wonen we). Hier nam ze genoegen mee, dus Hanneke mocht door. Toen was ik aan de beurt en laat er nou net op mijn huurcontract Lilian staan, terwijl er op mijn paspoort Elizabeth staat. ‘Wie is Lilian?’ vroeg die vrouw, waarop ik haar uitlegde dat ik dat was en dat Lilian mijn roepnaam is. Op Curaçao moet je, je doopnaam gebruiken, werd mij verteld. Je roepnaam is niet goed, dus daar zou ik nog wel problemen mee krijgen. Gelukkig mocht ook ik doorlopen, maar die mevrouw begon ook nog even over 2 collega’s van ons die eerder langs waren gekomen (Pamela en Marjolein). Zij hadden geen papieren laten zien, zoals wij, dus wat bleek: hun paspoorten waren ingenomen. Wij mochten verder, maar zij zaten op een bankje te wachten. Gelukkig was de mevrouw zo aardig om ook hen door te laten nadat wij waren geweest. Uiteindelijk kwam dit alles toch goed, maar bij ons huisje kwam schrik 2!
De foto’s op internet zagen er zo mooi uit, maar in de werkelijkheid konden we hier niets van terug vinden (behalve de kluis, die ziet er hetzelfde uit ;) Alles is wat saaier en ouder, maar vooral viezer dan we dachten.
We twijfelen nog een beetje of we in deze kamer willen blijven, maar we gaan er toch maar het beste van maken. Vandaag eerst goed schoonmaken en alles leuk inrichten. En als maandag Manon en Romy komen, kunnen we er vast iets heel gezelligs van maken.
Verder hebben we gisteren toen we aankwamen nog een eind moeten lopen voor een pinautomaat, maar ook dat is gelukt, dus we hebben ook wat boodschappen gehaald. Daarna lekker met een broodje ‘wie is de mol?’ gekeken!

Lieve groetjes vanuit het verre Curaçao!


  • 04 Januari 2014 - 19:48

    Coby:

    Gelukkig dat alles goed is gekomen je verwacht inderdaad iets minder gedoe bij aankomst veel plezier daar en houden contact groetjes coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Lilian

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 18540

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: