De eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lilian Bakker - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lilian Bakker - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Lilian

11 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

De eerste week op Curacao is inmiddels voorbij en wat voor een week. Ik heb al veel leuke dingen gedaan, maar helaas ook last van heimwee. Gelukkig is er skype en woon ik hier met hele leuke meiden, dus dat komt helemaal goed. Ik zal hier een samenvatting geven van de leuke dingen, want daar word ik vrolijk van en ik hoop jullie ook!
Allereerst is het huren van een auto gelukt. We hebben een mooie witte Suzuki Alto. Hij is wat oud, maar hij rijdt prima! Met ons autootje zijn we al op leuke plekjes geweest. Bijvoorbeeld de Jan Thielbaai. Deze hebben we al een paar keer bezocht en genoten van een drankje, de zon en de zee. Ook zijn we naar de dierentuin geweest. Dit was wel even zoeken. We hadden op internet bekeken hoe we moesten rijden, maar in de praktijk bleek dat toch lastiger. Voordat we bij de dierentuin kwamen zijn we nog een keer langs ons huis gereden, dus dat ging niet helemaal goed. Uiteindelijk vonden we het toch en toen kwamen we erachter dat hij tot half februari gesloten is, helaas!
Daarnaast hebben we al een paar keer boodschappen gedaan in grote en wat kleinere winkels. Als je daar binnenkomt is het net Nederland, allemaal Nederlandse producten. We eten dan ook lekker aardappels, groente en vlees, maar ook rijst of pasta. Tot nu toe zijn we twee keer uit eten geweest, want ook dat is niet zo duur (nog geen 10 euro voor eten met drinken). De tweede keer dat we uit eten gingen, hadden we de auto’s bij een supermarkt neer gezet tegenover het restaurant. De eerste keer deden we dit ook, dus wij dachten dat dat wel kon, maar tot onze grote schrik was het hek gesloten toen we terug liepen naar de auto. Ook verderop was de slagboom dicht, dus we konden er niet meer uit. Wel was wel een stukje stoep, waar geen paaltjes waren, dus dan moesten we daar maar overheen. Dit was natuurlijk heel slecht voor de auto, maar we wisten geen andere oplossing. Tot er opeens iemand van de security naar ons toeliep. Wij hebben hem ons probleem uitgelegd en gelukkig kon hij iemand roepen die het hek open kon maken. Wij blij en zo konden we de auto’s er gelukkig zonder schade afrijden en hebben we erg hard gelachen.
Het meest bijzondere van deze eerste week was toch wel het kennismaken op onze stageschool. Woensdagochtend hadden Marjolein en ik om 9 uur een afspraak met de directrice. Iets voor 9 liepen we samen het schoolplein op en toen zagen we niet een echt schoolgebouw, maar allemaal deuren die uitkwamen op het plein. Dit waren alle klaslokalen. Het schoolplein is dus eigenlijk de gang en je kunt zo helemaal rond lopen langs elke groep. We hadden geen idee waar we heen moesten, dus liepen we het plein maar op. Gelukkig kwam net de bibliotheekmoeder aangelopen, dus zij heeft ons naar de directrice gebracht. Samen met haar en de adjunct hebben we even gepraat over onze stagedagen en ons onderzoek. Vervolgens gingen we even alle klassen langs om ons voor te stellen aan de leerkrachten en even te kijken. En elke keer als we binnen kwamen zeiden de kinderen in koor: ‘Goede morgen juffrouw Jeanella’. Heel bijzonder om te zien hoe dat ging. Sommige groepen zeiden ook in koor tegen ons: ‘Welkom op het Sint Fransicuscollege.’ Zo hebben we alle klassen gezien en wat zijn de kinderen enthousiast als ze en stagiaire krijgen! Zo ook de kinderen uit mijn klas. Nadat we overal waren geweest, gingen we nog even naar onze eigen klassen om kennis te maken. Eerst met mijn mentor gesproken en afspraken gemaakt. Ze was heel aardig en we hebben gelijk wat taken verdeeld. Ook stelde ik me voor aan de kinderen en ze mochten vragen stellen aan mij. Ze deden ook een namenrondje en dat wordt hard oefenen. Ik heb 1 naam onthouden, maar ik weet al niet meer wie dat is. Maandag begint de stage echt. Dan eerst even observeren en kijken en dinsdag ga ik beginnen met lesgeven. Ik vind het heel erg spannend en zie er een beetje tegenop, maar aan de andere kant heb ik er ook heel veel zin in. Ik ben benieuwd! Gelukkig spreken ze wel Nederlands!
Na stage zijn we dinsdagavond naar Cabana geweest. Elke dag van de week is er ergens anders een leuk uitgaansfeestje waar je heen kunt. Op woensdag avond is dat bij Cabana, dus daar was gezellig livemuziek! Gisteravond zijn nog even naar de Pontjesbrug geweest. Deze was heel mooi! Ik heb een paar foto’s gemaakt, dus deze zal ik even toevoegen met wat foto’s van mijn kamer, want die is inmiddels wel wat gezelliger.


  • 17 Januari 2014 - 17:38

    Papa:

    Ha, lieve dottie.
    Wat een leuk verslag. ik ben benieuwd naar al die foto's
    xxx vatie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Lilian

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 18524

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: